دوره عالی مدیریت فروش حرفه ای
با توجه به شرایط پیچیده بازار و کاهش توانایی خرید مشتریان و مصرف کنندگان امروزه یکی از اصلی ترین چالشهای اصلی شرکتها مسئله بازاریابی و فروش حرفه ای محصولات و خدمات خود می باشد.
این در حالیست که مشتریان از یک طرف به دلیل مشکلات اقتصادی و از طرف دیگر به دلیل بالا رفتن سطح توقعات که خود حاصل تنوع و ارتقای کیفیت محصولات و خدمات بازار می باشد ، جهت تصمیم گیری به منظور خرید هر کالا یا خدمتی دقت و وسواس بسیار بیشتری را نسبت به گذشته به خرج داده و با سختگیری بیشتری نسبت به گذشته اقدام به خرید می کند.
در شرایطی این چنین شرکتها به منظور پیشبرد اهداف و فروش هرچه بهتر محصولات خود ، بالاجبار به سیستم های فروش حرفه ای روی آورده اند که بخش اصلی و مهم آن را مدیران ، پرسنل و تیم تخصصی فروش تشکیل می دهند و وقت و هزینه بسیاری را درگیر توسعه و ارتقای این سیستم و پرسنل مشغول به کار در آن می نمایند.
تفاوت اصلی فروش حرفه ای با فروش سنتی که در بخش عمده ای از بازار حاکم است در این بوده که فروش حرفه ای به نحوی استمرار و پایداری فرایند فروش را در بازه زمانی بلند مدت تضمین نموده و بوسیله ترکیب تکنیکهای فروش و فروشندگی با قواعد ، شیوه ها و اصول بازاریابی تلاش بر اخذ و حفظ سهم بازار حداکثری در بیشترین بازه زمانی ممکن را دارد.
سیستم فروش حرفه ای در هر سازمان و یا شرکتی ، از تیمها و افرادی تشکیل شده که مهارتهای تخصصی فردی و تیمی فروش را به نحو احسن آموزش دیده و در فرایندهای کاری روزمره از آن استفاده می نمایند. پرسنل و تیم هایی که امروزه بقا و توسعه شرکت خود را با فعالیتهای حرفه ای خود تضمین می کنند.
برخی از مهارتهای اصلی پرسنل فعال در تیمهای تخصصی فروش عبارتند از: برنامه ریزی فروش ، فن بیان و پرزنتیشن و مذاکره حضوری و تلفنی ، امور قراردادها ، کار تیمی ، تحقیقات بازار ، بازاریابی ، تصمیم گیری ، پرسشگری ، هدفگذاری ، رفتار سازمانی ، مشاوره و . . . که تماما به صورت زنجیروار در دستیابی به اهداف تعیین شده شرکت به آنها کمک می نماید.
با توجه به موارد فوق در حال حاضر بهترین مسیر پیش روی شرکتها برای تربیت چنین تیم فروشی اینست که پس از انجام گزینشهای لازم جهت انتخاب و غربالگری تخصصی پرسنل فروش ، برای آنها برنامه آموزشی ویژه ای را در نظر بگیرند که طی آن پرسنل و مدیران فروش شرکت بتوانند در یک دوره زمانی مشخص ، زیر نظر اساتید مجرب و با سابقه به یادگیری مباحث تخصصی فروش و فروشندگی حرفه ای بپردازند.
موسسه آموزشی عالی گفتگو با بهره گیری از بهترین و مجربترین اساتید و مدیران حوزه فروش ، اقدام به تعریف و برگزاری دوره مدیر فروش حرفه ای نموده است که این دوره می تواند پاسخ مناسبی به نیاز مدیران و کارکنان شرکتها و سازمانهای مختلف در ارتقای توان فروش خود باشد.
مخاطبین این دوره عبارتند از :
مدیران عامل و ارشد شرکتها و سازمانهایی که واحد فروش فعال دارند
معاونین و مدیران بازاریابی و فروش شرکتها و سازمانهای خصوصی و دولتی
سرپرستان فروش و کارکنان واحد فروش شرکتها و سازمانها
دانشجویان مدیریت و سایر علاقه مندان به فعالیت و جذب در بازار کار
کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای کوچک ، نوپا و استارت آپ ها
و . . .
مزیتهای شرکت در این دوره عبارتند از :
بهره مندی از تجربیات و دانش اساتید برتر در حوزه فروش (مدیران و کارشناسان خبره با تجربه چندین ساله در حوزه بازاریابی و فروش)
محیط صمیمی و فضای کار تیمی به منظور ایجاد ارتباطات علمی و کاری بهتر با اسستید و دیگر شرکت کنندگان دوره ها
ارائه مدرک و گواهی پایان دوره معتبر از موسسه آموزش عالی آزاد گفتگو
ارائه جزوات و منابع کاربردی
امکان برگزاری بازدید علمی از بازار و یا واحد فروش یکی از شرکتهای فعال در بازار
امکان بهره مندی از سایر خدمات موسسه آموزشی عالی آزاد گفتگو با شرایط و تخفیفات ویژه
امکان بهره مندی از یک جلسه مشاوره رایگان با یکی از اساتید برتر موسسه آموزشی عالی آژاد گفتگو (بنا به درخواست متقاضیان و شرکت کنندگان دوره در یکی از تاریخهای پیشنهادی موسسه)