“ما نمیتوانیم باد ها را کنترل کنیم اما میتوانیم باد بانها را تنظیم نماییم……”
معرفی گروه توسعه ی کسب و کار ناب (کلینیک کسب و کار گفتگو)
زیر نظر موسسه آموزش های مهارتی گفتگو
با توجه به شرایط پیچیده اقتصادی کشور آسیب دیدن خیل عظیمی از کسب و کار ها و بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط و در عین حال مه آلود بودن چشم انداز پیش روی اقتصادی و سیاسی برای فعالان حوزه کسب کار و درگیری بیش از اندازه مدیران ارشد شرکتها، سازمانها و بنگاه های اقتصادی به رفع و رجوع مسایل جاری و دور شدن از نگاه های توسعه ای ، عملا در بسیاری از حوزه ها، پیشرفتی نصیب کسب و کار ها نشده و استراتژی غالب آنها، بصورت تصمیمات اقتضایی و با تمرکز بر حفظ وضع موجود رقم میخورد .
چنانچه بنگاه های اقتصادی شرایط را به درستی رصد نکنند، به اندازه ی کافی چابک نباشند و نتواند به سرعت اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهند، عملا و صرف نظر از توسعه نیافتن، حیات آنها با خطر مواجه خواهد شد.
خالی بودن جای مجموعه ای با تفکری نوین برای کمک رسانی به بنگاه های اقتصادی، شرکتها، سازمانها و ارگانهای مختلف، موسسه ی گفتگو را برآن داشت تا به موازات رسالت خود مبنی برارایه آموزشهای مهارتی به مدیران ارشد و میانی سازمانها، اقدام به ایجاد گروه تخصصی توسعه ی کسب و کار ناب (نوآوری، اقدام، بهره وری) بنماید.
این گروه جهت افزایش بهره وری و درآمد اقتصادی و اصلاح ساختار های سازمانی و در عین حال توسعه ی کسب و کار ها، اقدامات زیر را در شرح خدمات گنجانده است :
- عارضه یابی مشکلات استراتژیک سازمانها و شرکتها و بطور کلی مسب و کار ها و ارایه راهکارهای اصلاحی و مدیریت بر انجام آنها در طول دوره ی اصلاحات و پایش موارد مصوب جهت بهبود وضعیت سازمانی و اقتصادی بنگاه های مرود نظر
- ارایه استراتژی های توسعه بازار و افزایش سقف درآمد و کاهش هزینه های عملیاتی و ستادی و درعین حال مدیریت بر انجام آنها تا حصول نتیجه مورد نظر
همچنین به جهت اعتماد سازی و تسهیل فضای همکاری، گروه “ناب” بابت حق الزحمه ی خدمات خود تا رسیدن به نتایج مورد انتظار ، هیچگونه مبلغی از صاحبان کسب و کار ها و بنگاه های اقتصادی مطالبه ننموده و آمادگی دارد بصورت مشارکت در ارزش افزوده ایجاد شده ناشی از عملکرد خود با کسب و کار هایی که علاقه به بهبود، بهره وری و توسعه دارند، همکاری نماید .
مشاور کسب و کار چه کسی است ؟
مشاور شخص یا تیمی است که در زمینه تخصصی خود از جمله مدیریت، حسابداری و مالی، استراتژیک، منابع انسانی، مسائل حقوقی، بازاریابی، فناوری اطلاعات و دیگر موارد مشاورههای تخصصی ارائه مینماید و دارای سوابق تحصیلی و اجرایی مرتبط می باشند .
انواع خدمات:
الف: خدمات مشاوره ای به کسب و کار ها، بنگاه های اقتصادی و استارتاپ:
- مشاهده دیجیتال مارکتینگ
- استراتژی ورود به بازار
- بررسی بازارهای هدف وکمک به استارتاپ در توسعه مشتریان
- کوچینگ
ب: عارضه یابی:
زمانی که صاحب کسب و کار یا سازمان نمیداند مشکل کار کجاست، تیم مشاوره از طرق زیر:
- تحلیل دقیق فرایندها، ساختار سازمانی و استراتژی های سازمان طرف قرارداد
- تعیین میزان بهره وری سازمان و کارکنان
- شناسایی علل بروز نارساییها در دستیابی به اهداف
- تحلیل منابع و مصارف
- شناسایی استراتژی های توسعه ای
- شناسایی مشکلات استراتژیک کسب و کار
و با استفاده از ابزارهای پرسشنامه، تحقیقات میدانی، مصاحبه و جمع آوری اطلاعات اقدام به عارضه یابی مینمایند.
ج- درمان:
زمانی که سازمان می داند مشکل یا عارضه سازمان چیست و در بررسی تیم مشاوره نیز عامل موثر در عدم دستیابی به اهداف یا مساله سازمان تأیید میشود، فرآیند درمان براساس جدیدترین روشهای علمی – تجربی ، پیشنهاد، تصویب آغاز میشود.
د- توسعه :
در بسیاری از شرکتهای پیشرو مسأله سازمان توسعه است. لذا در این گونه سازمانها مشاور جهت افزایش سهم بازار، توسعه محصول، افزایش سود آوری، حفظ رهبری بازار و ارتقای برند استراتژی های لازم را طراحیکرده و با سازمان همکاری مینماید.
مدلهای همکاری فی مابین کلینیک مشاوره و سازمان طرف قرارداد:
کلینیک مشاوره با توجه به مسئولیتی که در پیاده سازی هر پروژه می پذیرد به سه مدل زیر با سازمان طرف قرارداد همکاری می نماید :
1- مشاوره: در این مدل مشاور یا تیم مشاوره پس از عارضه یابی، به عنوان راهنما موارد کلیدی و راه کارهای موثر در برطرف کردن مسائل سازمان را به صورت مکتوب و تشریحی به سازمان طرف قرارداد ارائه مینماید.
2- مربی: در این مدل، مشاور یا تیم مشاوره پس از عارضه یابی علاوه بر ارائه راه کارهای موثر به سازمان ها آنها را در اجرای موارد نیز همراهی نموده و ضمن نظارت بر فرآیند، در هر مرحلهی اجرا مسائل لازمه را متذکر میشود.
3- شریک: در این مدل کلینیک مشاوره ضمن عارضه یابی به طور کامل درمان و حل مسائل سازمان را برعهده میگیرد و بعنوان شریک سازمان قرارداد امضاء می نماید تا چنانچه نتایج مطلوب کسب نشد حق الزحمه ای دریافت ننماید و در صورتی که سازمان به اهداف از پیش تعیین شده رسید در بخشی از سود آن شریک شود.
بدیهی است در تمامی مدلهای فوق الذکر پرونده اختصاصی برای سازمان طرف قرارداد تشکیل میشود و شرح کامل عملیات عارضه یابی و فرآیند درمان در آن ثبت و ضبط میگردد تا در مراجعات بعدی به عنوان سوابق عملیاتی مورد بهره برداری قرار گیرد.
فرآیند اجرایی کلینیک مشاوره کسب و کار گفتگو:
* تعیین حیطه و تشخیص: در این مرحله باید حدود و ثغور مساله و ماهیت آن توسط مشاور شناسایی گردد. مثلا حیطه مساله به کدامیک از ابعاد سازمانی ( تولید، فروش، بازاریابی، …) مربوط می شود.
*اولین جلسه مشاوره رایگان خواهد بود، پس از برگزاری جلسه اول مشاوره چنانچه مراجعه کننده تمایل به ادامه روندکار داشته باشد قرار داد منعقد می شود و بر اساس آن پروژه پیش می رود و در غیر اینصورت صرفا حق المشاوره ساعتی بابت جلسات بعدی دریافت می گردد.
برای دریافت مشاوره از کارشناسان و مدیران با تجربه گفتگو، لطفا فرم زیر را پر نموده و ارسال فرمایید.
در اولین فرصت با شما تماس گرفته خواهد شد.
لازم به ذکر است، مشاوره شما در اولین قدم، رایگان خواهد بود.
تلفن تماس: 88200417 -021