در دنیای پیشرفته امروز و بخصوص در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی وحتی کشورهای شرق آسیا، اصول و فنون مذاکره علاوه بر بهره­گیری از تکنیک­های روانشناسی و شخصیت­شناسی، به آداب و رسوم و قواعد در نظر گرفته شده از سوی میزبان مذاکرات و یا از سوی تیم میهمان، قبل، حین و پس از مذاکره می­پردازد و برای آنان بسیار با اهمیت است.

کارشناسان ما نیز از پرداختن به این مهم غافل نمانده اند و دوره 120 ساعته Negotiation Skills- اصول و فنون مذاکرات و قراردادهای تجاری- را در جهت رفع نیازهای بازرگانان طراحی نموده اند که به زبان انگلیسی ارائه میگردد.

در این دوره مطالبی با موضوعاتی از قبیل اهداف فرآیند مذاکره، استراتژی­های مذاکره، تاکتیک­های مذاکره، ملاحظات حقوقی در مذاکره، مهارت­های ارتباطی برای مذاکره، نکاتی درباره مذاکرات تلفنی، مذاکره و ارتباطات، بررسی و تحلیل مدل­های اصلی ارتباط، بررسی الگوهای شخصیتی و مذاکره برنده- برنده، مواجهه با مذاکره کنندگان سرسخت و مدیریت مذاکره های رقابتی، رفتارهای غیرکلامی و تحلیل آنها، نکات کلیدی در تنظیم و ویرایش قراردادهای تجاری و تکنیک­ها و ترفندهای مذاکره توضیحاتی ارائه می­گردد.

مخاطبان این دوره عبارتند از: عموم مردمی که در نظر دارند اصول و فنون گفتگو و مذاکره با افراد حقیقی و حقوقی را در جهت موفقیتت در فعالیت­های روزمره یا کسب و کار خود فرا گیرند و دارای سطح قابل قبولی از زبان انگلیسی باشند.

هدف از اجرای دوره ، آشنایی با اصول مهم و کاربردی مذاکره می­باشد که نهایتاً منجر به ثمربخش­تر شدن روند مذاکره در تجارتهای خارجی می­شود. در ضمن شرکت کنندگان در دوره اصول و فنون مذاکرات و قراردادهای تجاری، مدرک مورد تائید وزارت علوم ایران را دریافت خواهند کرد که قابلیت ترجمه نیز دارد.

 

 محتوای دوره به زبان انگلیسی:

  1. The nature of persuasion process
  2. The nature of negotiation
  3. The lubricant of political process
  4. Negotiation skills, techniques and theories
  5. Theories of attitude change and their application in negotiation skills
  6. Models of persuasiveness and negotiations, application and implications
  7. Bargaining and negotiations: semi ritualized combat
  8. Phase I: before the curtain rises
  9. Phase II: choosing the site
  10. Phase III: defining the agenda
  11. Phase IV: the opening guns
  12. Phase V: narrowing the differences
  13. Phase VI: preliminaries to final bargaining and negotiations
  14. Phase VII: final or end-state bargaining          
  15. Phase VIII: ritual affirmation
  16. The language of negotiation
  17. Negotiation and presentation skills
  18. Impediments of a successful negotiation
  19. How to expedite effective negotiations
  20. The impact of non-verbal language in negotiations
  21. Negotiations and problem-solving
  22. What wins? What fails? A critical approach towards negotiations
  23. Negotiations as planned versus negotiations as lived
  24. Creativity and negotiations
  25. A psycho-analytical approach towards negotiations
  26. Negotiation skills and self-construction
  27. Negotiation skills and social, economic and political dilemmas
  28. The elements of persuasive communication
  29. Effective negotiations versus ineffective negotiations
  30. Strategies, tactics and goal-setting in negotiations
  31. The impact of culture in negotiations
  32. Negotiation styles
  33. Practical implications for international business negotiations and political negotiations

 

 

                                                                                           

 

JoomShaper